zondag 18 april 2010

Om te huilen!

Vrijdag 12 maart jl. ben ik een stukje wezen hardlopen in de weilanden in de omgeving van Langbroek. Ik hoefde niet te werken, noch bij Kok, noch bij Cycle Trend, er moest ook nog een beetje getraind worden! Het was vrij koud, guur weer. Ik besloot een stuk te gaan lopen van de Halve Marathon van Langbroek.

Dus van huis naar de parkeerplaats aan de Langbroekerdijk. Vandaar het weiland in en bij het bruggetje was een touwtje gespannen dat blijkbaar wilde duidelijk maken dat je niet verder mocht... Echter, geen gebodsbordje gezien dus stapte ik vrolijk over het touw heen en draafde verder. Bij de nieuwe brandweerkazerne aangekomen naar links en door het weiland heen, her en der over hekken klauterend & over slootjes springend bereikte ik de vaste wandelroute van Sandenburg. Daar aangekomen wachtte mij een nare verrassing. Bosarbeiders hadden het hele pad voorzien van een dikke laag zand zo'n 2 tot 3 meter breed. Een paar maanden geleden was dit nog een lieflijk smal paadje waar het goed uitkijken was waar je je voeten neerzette. Een geweldig uitdagende trail met kleine smalle paadjes, smalle houten vlonders al dan niet voorzien van anti slip kippengaas. Nu was het volledig kapot gemaakt door die dikke laag zand. Dat liep ook nog eens superzwaar. Ik liep daar volkomen verdwaasd rond, zo zonde was het om te zien.

Gelukkig bereikte ik een eindje verder een nog niet gesloopt pad en kon ik daar toch nog een beetje mijn hart ophalen. Ik had alleen vooraf beter mijn waterdichte sokken kunnen aandoen want ik was eventjes vergeten dat een bepaald gedeelte in deze route permanent - 365 dagen per jaar - onder water staat. Blijkbaar kan het water daar niet goed weg. Dat leverde dus natte en vooral koude voeten en tenen op! Toen ik eenmaal weer de route volgend op de Langbroekerdijk aankwam ging ik niet verder de route volgend naar rechts maar besloot ik linksaf te gaan. Ik ben toen een gedeelte van de 10 Mijl van Sandenburg gaan doen. Niet helemaal hetzelfde maar een gedeelte. Gelukkig was hier nergens een pad kapot gemaakt dus liep ik algauw met veel plezier rond. Ik heb die ochtend zo'n 14 km gelopen. Wel zal ik voorlopig niet meer op genoemde zandpaden gaan lopen, daar moet eerst maar eens wat planten op gaan groeien voor het weer een beetje interressant zal gaan worden! Voor de goede orde, dat is dus op onderstaand kaartje het gebied waar "Fastest Point" staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten