zondag 18 april 2010

Lopend naar je werk & terug!

Zoals in een eerder blog al vermeld werd zat ik week 11 in Groningen. Ik zat die week in het Familiehotel te Paterswolde. Een 4 sterren hotel maar met niet bepaald een 4 sterren bed of 4 sterren dekbed. Deze waren namelijk gewoon ruk! Al na 2 nachten had ik last van mijn rug! Voor de rest was het een prima hotel. Het lag op zo'n kleine 10km afstand van het Cycle Trend HQ. Ik had op maandag, mijn eerste werkdag daar al de benodigde gewone kleren en gewone schoenen op de zaak gelegd net als douchespullen. Dus kon ik fris en schoon daar aan het werk na lekker te hebben gelopen.

Zo gezegd, zo gedaan. Op dinsdag ben ik op mijn oude schoenen naar de zaak via kleine leuke paadjes gelopen. Ben linksom naar Groningen gegaan. Had een beetje op de kaart gekeken hoe ik moest lopen en nam de gok om ergens proberen af te steken om zo een doorsteek te zoeken om een stuk onverhard mee te pakken. Helaas voor me, bleek dat stuk daar niet te bestaan en heb ik het hele stuk weer moeten teruglopen omdat het dood liep! Ook liep ik ergens gewoon op het voetpad toen ineens het voetpad gestremd werd door een flinke berg met zand en ik lekker door de modder lopend zelf de route mocht gaan uitstippelen... Langs een slootje lopend, verbaasde werklui voorbij rennend liep ik vervolgens door. De oevers van de het Paterswoldemeer volgend liep ik richting Groningen. Het was net iets meer dan 10km lopen waar ik net iets meer dan een uur over deed. Niet hard maar heb een paar keer staan kijken naar de natuur en de weg zoekend...
's Avonds ben ik weer naar het hotel terug gegaan. Dit keer ben ik rechtsom het meer gelopen. Al vrij snel ben ik echter verkeerd gelopen zodat ik de parallelweg naast de snelweg heb belopen. Dat is dus tussen de snelweg en het kanaal dat daar ligt. Ik had eigenlijk aan de rechterkant van het kanaal moeten lopen, dan had ik een mooi slingerend pad gehad en had het niet zo saai recht toe recht aan geweest. Daarbij kan je ook makkelijker een sanitaire stop maken als je moet en om dat nu en plein public pal naast de snelweg te gaan zitten doen... Zelfs ik heb mijn grenzen! Deze route rechtsom was wel veel korter en met 7,6 km was ik al weer thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten