maandag 8 februari 2010

Stukje lopen & de André van der Vliert Memorial

Gisteren ben ik een paar dingen wezen combineren namelijk een stukje offroad lopen maar ook de André van der Vliert Memorial bezoeken. Die zou omstreeks 11:45 uur worden gehouden in een loods aan de Steenovenweg in Werkhoven. Vlakbij de daar door het landschap slingerende Kromme Rijn. Ik heb de auto vlakbij neergezet en ben toen een deel van de 10km van Werkhoven gaan lopen. Er stond her en der natuurlijk aardig wat water op het pad, nergens was het echter zo hoog dat je meteen tot je enkels in de drek stond. Dat was een paar maanden geleden wel anders, toen liep ik met een vriend over een houten plank dat diende als bruggetje over een slootje. De plank lag echter toen wel zo'n 10 cm onder het wateroppervlak...! Ik heb een klein stukje van de 10 km van Werkhoven gelopen en ben toen naar links afgebogen om naar Werkhoven zelf te lopen, daar ben ik langs de provinciale weg terug gelopen naar het beginpunt.
Lopende langs de N229 zag ik op een gegeven moment een heel lang lint van hardlopers met daarachter vele volgauto's op de Jachtrustlaan voorbijkomen. Vrijwel gelijktijdig bereikten wij samen de loods waar de herdenkingsdienst gehouden werd. Er deden heel wat mensen mee en er was ook veel belangstelling onder niet lopers. Er werd een kleine toespraak gehouden en na een minuut stilte ging het hele zaakje weer van start voor het vervolg van de tocht. Ik ben toen een stukje meegelopen en heb een klein stukje gefilmd. Ik kwam nog een paar clubgenoten van Hellas Triathlon tegen. Zo zat Bert Streumer in het organisatiecomité en deed Vincent Houtgraaf mee aan de tocht zelf. Maar ook oud clubgenoten Ronald Dercksen en Bianca van Dijk kwam ik tegen. Ronald deed mee en Bianca had hun kinderen onder de hoede. Met Vincent en Ronald heb ik even opgelopen. Bij de kruising van de Graaf van Lynden van Sandenburgweg met het Molenspoor ging de hele meute naar rechts en ik nog even rechtdoor en dan naar links. Ben nog even gestopt en heb nog een foto getrokken. Het was een mooi gezicht, dat lint van lopers dat ineens 2 keer zo groot werd... Ik heb toen nog even de groep gedag gezwaaid en ben toen de N229 overgestoken om weer terug te lopen naar de auto. Opnieuw de GPS aangezet en lopen maar! Eerst een stukje door de tuinen van kasteel Hardenbroek onderdeel uitmaken van de 10km van Hardenbroek vs. Weerdesteyn vs. Leeuwenburgh, toen achterlangs een leuk paadje en op een gegeven moment een slootje overgesprongen en dwars door het weiland langs een vers getrokken Quad spoor richting de Zuwe, een verbindingsweg tussen de N229 en de Langbroekerwetering. Daar aangekomen direct het volgende weiland in, het verboden toegang bordje negerend. Er loopt namelijk een wandelpad langs het weiland. Dat pad volgde ik nu ook. Even verderop boog het pad af naar links en ik ging gewoon rechtdoor naar een volgende verbindingroute van de 10 km van Werkhoven. Ook hier een stukje afgestoken dwars door een weiland zodat ik bij de auto uitkwam.Uiteindelijk heb ik gisteren met die 3 keer lopen zo'n 10 km volbracht. Totaaltijd: iets meer dan 1 uur. Maximale snelheid bedroeg net geen 15 km/u. Gemiddelde iets onder de 10 km/u. Lekker gelopen, wederom niet heel veel maar misschien dat ik vandaag nog ergens tijd vind om een uurtje of 2 te gaan doen. Tot slot nog even met de auto terug gereden naar het punt waar de anderen en ik afscheid van elkaar namen. Ik zag de kopgroep al in de verte aankomen. Even gewacht en nog wat foto's genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten