zondag 14 februari 2010

Trainingsrondje in de sneeuw

Vanmorgen vroeg ging de wekker om 06:45 uur. Notabene op mijn vrije zondagmorgen! Ik had namelijk met Hellas Triathlon clubgenote Chantal van der Geest afgesproken een stukje onverhard te gaan lopen. En aangezien ik aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug woon en vlak daarbij mooie uitgestrekte velden liggen moest het haast wel mooi worden voor iemand die normaal alleen maar loopjes in de stad Utrecht doet...

Vandaag vond ook de "Groeten uit Schoorl" loop plaats maar die tocht voert heel lafjes alleen maar over asfaltwegen en wat schelpenpaden. Weliswaar gaat het door de duinen dus krijg je toch wel wat hoogtemeters voor je kiezen. Ik kreeg gisterenmiddag nog wel de mogelijkheid om daar vandaag te starten maar na het zien van het filmpje van Rinus is Running was ik blij dat ik niet gegaan was. Chantal en ik gingen voor het echte werk, namelijk zo veel mogelijk onverhard, enkels verzwikkende ongelijke wegdekken en rommel op de weg. En natuurlijk sneeuw!!! Alles was bedekt onder een laagje wit poeder.
Want dat lag er ook vandaag. Bij het opstaan sneeuwde het al lichtjes en gedurende de hele trainingsloop bleef het sneeuwen. Dat zorgde voor een aantal ongemakkelijke momenten aan mijn zijde want ik viel een paar keer bijna languit onderuit. Gelukkig bleef ik alle keren net overeind al scheelde het weinig! Het was glad! Onderwijl een beetje keuvelend legde Chantal en ik in een tempo van ongeveer 11 km/u vrij gemakkelijk zo'n 17,5 km af. Allebei hadden we na afloop een goed gevoel en nauwelijks het idee dat we 17,5 km hadden afgelegd. Ook de tijd was voorbij gevlogen. Het was dat mevrouw zo nodig om 10:30 acte de presence moest geven in een spinningklasje in Utrecht, anders hadden we er vast nog wel een leuk lusje aanvast gebreid! Nou ja, een andere keer dan maar. Er liggen nog genoeg leuke routes te wachten in mijn woonomgeving. Hieronder de route die we vandaag gelopen hebben:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten