zondag 24 januari 2010

En toen lag er weer sneeuw!!!

Jaaaaaaaaa.... Het sneeuwt weer dacht ik gisterenavond toen ik met mijn ouders en (schoon)zusjes en broertje aan het eten was in Utrecht. De hele avond lang zorgde voor een laagje van toch wel anderhalve cm op de auto. Naarmate ik meer naar huis reed, lag er aanzienlijk meer sneeuw op de weg.

Vanmorgen toen ik mijn bed uit kwam was het weer een mooie witte wereld. 's Ochtends had ik andere dingen te doen zodat ik pas eind van de middag een training kon doen. Nou ja training, gewoon minimaal 2 uur hardlopen, dat was de enige voorwaarde voor mezelf. Ik had geen zin om vanuit huis te starten en daardoor al gauw 5km asfalt extra te moeten lopen dus pakte ik de auto en reed naar Doorn. Aan de rand van het bos geparkeerd, Polar footpod aangezet (met verse batterij), GPS aangezet, gelletjes mee en off we go!

Eerst een stukje door de Kaapse bossen heen, daarna de weg overgestoken richting het Stamerbos, daar een beetje sneeuw gevangen door onder zeer laaghangende takken door te moeten lopen. Erg mooie spot om bijvoorbeeld foto's te maken voor kerstkaarten ed. Vanuit daar via het Hydepark naar Driebergen gelopen. Eventjes richting Zeist en dan weer terug naar Maarn langs de spoorlijn, langzaamaan via vals plat naar boven toe. Ondertussen werd het donker dus was het zaak goed op te blijven letten waar je liep. Na op het hoogste punt te zijn aangekomen volgde er natuurlijk een afdaling. In Maarn aangekomen nog even een stukje bos daar meegepakt alvorens naar de tunnel bij het station te lopen. Eronder door en dan een stukje woonwijk en weer terug het bos in. Mijn benen gaven aan op te zijn, dus heb ik het laatste stuk zo veel mogelijk ingekort. Een laatste (asfalt) klim naar boven over de parallelweg naast de provinciale weg (N227), zwaar, erg zwaar had ik het. Veel wandelen en dan weer even door. Gelukkig was het laatste stuk alleen maar bergafwaarts en bereikte ik moe maar voldaan de auto in het inmiddels pikkedonker. Hieronder de route van vandaag.
Ik heb ruimschoots mijn streeftijd gehaald. Was in totaal 2 uur en 46 minuten onderweg. Liep 27,4km met een gemiddelde van 10,4km/u. Ik heb zo'n 160 hoogtemeters gemaakt. Nu lekker moeie poten, ben benieuwd hoe ze morgen aanvoelen. Zometeen lekker slapies doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten