maandag 18 januari 2010

Baaldag!

Vandaag was het typisch zo'n dag waarin alles tegenzat. Ik zou eigenlijk een stukje gaan ijssteppen (zie mijn andere blog) maar dat ging niet door vanwege de dooi en de voortdurende regenbuien. Aan het einde van de middag klaarde het op, kleurde de hemel blauw en scheen de zon alsof het zomer was. Na een dagje bankhangen en -tukken toch nog even de hardloopkleding aangedaan. Ik had tenslotte al weer dik 2 weken niet hardgelopen. Wel heb ik zo'n 200km geijsstept, dus mijn portie inspanning/training heb ik wel gehad!

Alleen toen kwam de volgende vraag naar voren: waar ga ik lopen? Ik dacht eerst hier in de buurt te gaan lopen maar bedacht dat de route Utrecht - Arnhem nog wel wat verfijnd kon worden. Samen met Hellas Triathlon clubgenoot Marcel Zwiers heb ik plannen om een keer een ultraloop van Utrecht naar Arnhem (of vice versa) te gaan doen. Of dat alleen ons 2-en wordt of dat we meerdere mensen gaan uitnodigen is nog niet bekend. Afijn, ik besloot om in Driebergen te starten en vanuit daar via het bos langs de spoorlijn Utrecht - Arnhem richting Maarn te lopen. Eerst plat, daarna licht vals plat en tot slot een stukje single track slingerend langs een steile afgrond.

Echter, er kwam niks van terecht!

Ik parkeerde de auto en liep een stukje terug om op een bepaald punt te starten. De GPS op mijn telefoon aangezet en toen op gang. Na een halve kilometer bedacht ik me dat ik mijn Polar footpod niet had aangezet. Aangezien ik altijd op een bepaalde snelheid loop en daarmee weet of ik te hard ga of niet, ben ik gestopt om de footpod alsnog aan te zetten. Echter, deze weigerde dienst. Naar de auto terug, kijken of ik nog een batterij had liggen die ik kon gebruiken. Ja & nee. Ja, er lag er 1, nee, deze was net zo leeg... Ik was op dat moment vlakbij station Driebergen en daar is een kiosk. Die verkochten vast wel batterijen beredeneerde ik. In draf naar het station gelopen waarbij ik mijn knieën eigenlijk best zeer voelde doen. Bij de kiosk bleek dat ze van alles verkochten maar géén batterijen...!

En toen was ik er eigenlijk wel klaar mee. Ben rustig terug gelopen, in de auto gestapt en terug naar huis gereden. Thuis lekker nog wat op de bank liggen tukken en toen een warme douche genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten