woensdag 20 januari 2010

Baantraining ipv duurtraining

Dinsdagavond maar weer eens naar de atletiekbaan gegaan. Was al weer een tijd geleden dat ik daar mijn neus had laten zien. Is tenslotte altijd lastig want aangezien ik op zondag meestal een lange duurloop doe en ik vaak lang moet herstellen is dinsdag vaak te kort dag. Daarbij, ik werk in een winkel en sta dus het overgrote deel van de dag wat ook al niet zorgt voor een ontspannen set benen cq. voeten op dinsdagavond...

Afgelopen zondagmiddag ging de looptraining de mist in dus was ik eigenlijk van plan maandagmiddag een stuk te gaan doen. Echter, bij wat huishoudelijke klusjes verdraaide ik mijn rechterknie en dat voelde niet goed! Meestal is het de linkerknie die ik verdraai maar nu was het voor de verandering de rechter. Normaal lopen was er niet meer bij, laat staan hardlopen. De rest van de dag nam ik rust en beperkte het lopen tot een minimum.

Dinsdagmorgen voelde de knie beter aan en ik besloot toen om de loopspullen mee te nemen en te kijken of 's avonds een looptraining een optie was. Gelukkig hield de knie de rest van de dag zich koest zodat ik om 19:00 uur mijn clubgenootjes weer eens gedag kon zeggen. Eerst een rondje inlopen waarbij iedereen zoals gebruikelijk veel te hard ging... Daarna warming up & loopscholing. Niet alles ging even soepel als normaal. Toen het programma. Een pyramide loop van 400-800-1200-1600-1600-1200-800-400 meter. Tussenstuk 200m dribbel. De eerste 3 afstanden gingen eigenlijk heel soepel, daarna zakte ik ineens heel rap in en besloot de 1-ste 1600m in te korten naar een 800m gevolgd door een 400m. Dat kwam eigenlijk niet eens zo heel slecht uit want ik moest nog rennen om op tijd bij de plees te zijn...

Toch, ondanks de wat korte training wel een goed gevoel, toch iets gedaan. Rondjes rennen op de baan is niet mijn favoriete ding om te doen, liever loop ik door de bagger en de prut een berg op of af. Zondag aanstaande is het weer zover, dan hoop ik weer een uurtje of 2 te gaan dartelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten